2009. március 6., péntek

Felszállok a buszra

A buszokat itt kétféle néven becézik.Az egyik az omnibus a másik a collectivo. De bus-nak semmiképpen.Még nem jöttem rá mi a különbség a kettő között, de sejtésem szerint a távolságit és a helyi járatot takarják.
Tegnap elengedték a  kezem, és egyedül kellett hogy eljussak az egyik lehetséges lakáshoz ahol kivennék egy szobát.Úgy kezdődött, hogy beszereztünk nekem egy térképet, amin először is feltűnt h csak néhány utca neve van kiírva, meg sok sok számmal ellátva bizonyos utcák.Illetve persze az is ami itt minden város térképén, hogy az utca hálózat, szabályos merőlegesekből és párhuzamosokból áll.Amikor megvilágosodott ez előttem, illetve a számok jelentése(vagyis hogy minden utcában megegyezik a számozás a vele párhuzamos utcával), valamint miután minden sarokra fel van festve az utca neve minden irányból, illetve az utca iránya is, megnyugodtam.Ez az én városom.
És valóban, bár reszketve szálltam fel a collectivora, hogy majd biztos eltévedek...lehetetlen.
A busz kábé minden 3. blokknál megáll(mert itt is blokkokban mérik a távolságot, miután minden olyan szabályos), így ha eltéveszted is a megállót nem kell sokat visszasétálnod.
A busz rendszer elég laza, menetrend sehol, integetni kel h megálljon, de a megállók mindenhol jelezve vannak, ha nem érvényesíted a jegyet nem tudsz felszállni, de a sofőrök készségesen segítenek ha tanácsra szorulsz, és hogy ne rohadj meg a melegtől, ajtó ablak tárva nyitva.
Valahogy a közlekedés úgy írható le, hogy minimum kritériumok vannak, de azokat mindenki tiszteletben látszik tartani.

Tehát buszos kalandom után sikerült leszállnom a megnézendő lakásnál, ami megint csak csodaszép ház, szép lakás és ratyi szoba.Nem is mert kicsi, és mert át kell gázolnod a lakótársadon, h eljuss a konyháig(aki amúgy pont úgy néz ki mint egy boszorka, és zenei producer), hanem mert az ablak az épület belsejébe néz...és ha már egy napsütéses országban vagyok akkor köszönöm nem.Így kicsit szomorkásan kezdek lemondani a központi lakásról, ami amúgy nagyon szuper környék, minden található a legközelebbi sarkokon, pl egy fagyis, amit ki is próbáltam, és letagadhatatlanul felfedeztem az olasz gyökereket benne:)

Ezek után fagyit majszolva ha már egyszer a centrumban vagyok és nem tévedtem el, elsétáltam a folyóig, ami egy naaaagy barna folyam, valahol szigetek is vannak rajta, azt hiszem azok azok amiket én túl partnak néztem, mivel 55 km széles a folyó ha jól értettem.Majd végigmentem a sétálóutcán, sikeresen megvásároltam az argentin telefonszámomat, ahol nagyon barátságosak voltak annak ellenére(vagy azért?:)) mert nem nagyon értettem h mit vásárolok, végül bementem egy C&A-ba hogy némi viszonyítást nyerjek az árakról....ami párizsi szemszögből olcsóbb, magyar szemszögből ugyanannyi.
Így eddig nem nagyon tapasztaltam azt a nagy olcsóságot amit nekem előadtak, bár lehet h mindenki akivel eddig beszéltem Nyugat -Európához mérte, és akkor igen, olcsó, de otthoni árakhoz képest, eddig két dolog kétségtelenül olcsóbb a buszjegy( kb 150 Ft) és a cigaretta(kb 300Ft a legdrágább)

A nap végén végül felültem a collectivo-ra ismét, hogy lemérjem mennyi időre van a külváros, ahol most úgy tűnik lakást kaphatok és megnyugodtam h nem is vészes, kábé 25 perc alatt eljut a busz a környékre, ahol sétálgatván felfedeztem, hogy bár van néhány lepukkantabb utca amin át kell vágni hozz, a házak maguk a környéken elég szépek és rendezettek, így nem tűnik veszélyesnek(bár ma Picsón a házigazdám elmondta h ne közlekedjek kézitáskával az utcán errefelé mert kikapják a kezemből:)Mindenesetre szombaton nézzük meg a két másik lehetőséget errefelé, és ha bármelyik is jó lesz ki veszem. Amúgy a szobák olyan 100-150 euró mindennel együtt mozognak, a lakások inkább 200-300 euróért, de azok a lakások legalább 2 szobásak.A garzon mint olyan nem igazán létezik erre:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése