2009. március 12., csütörtök

A feminizmusról



Mint nőket védő szervezet, kikerülhetetlenül és logikusan érintett a fogadószervezetem a feminista kérdésekben, így volt szerencsém egy kávéházi beszélgetéshez, egy Marta Dillon nevű újságíró prezentálásában csütörtökön.
Sajnos a nyelvi nehézségek miatt a témából keveset fogtam, de azt hiszem a lényeg a cím alapján is" Miszerint a feminizmus a közélet margóján van", az volt , hogy nem veszik a nőket komolyan. Illetve amint összegyűlnék többen, és kinyilvánítják, hogy ők nők, máris extrémek, álmodozók, szentimentálisak...Pedig lenne miért kiállni. Argentínában a legégetőbb téma, az abortusz-kérdés, ami tilos. A beszélgetésből, még érdekességként tűnt fel( vagyis főleg nekem, mert egyike volt a kevés dolgoknak, amiket a kötőszavakon kívül ,megértettem), hogy az argentin elnök, aki egy hölgy, Cristina Fernandez de Kirchner női mivoltát gyakran használja fel arra, hogy feministának tüntesse fel magát. Ám mindez nehezen egyeztethető össze a ténnyel, hogy nem támogatja az abortusz legalizálását, szemet húgy a kb. hetente feketén elvégzett abortusz és az általa okozott fertőzések miatt meghal egy-egy fiatal lány, és még a vezetéknevében is azt azasszonynév formát használja (de Kirchner, azaz "Kirchner tulajdona"), ami nemcsak hogy ahimsovinisztább formája a házasság kifejezésének, de még tilos is használni Argentínában.

Az este tanulsága ugyanakkor számomra mégis más volt. Az Intézetem igazgatójának férjén és fián kívül, és a pincéreket leszámítva, csak nők ültek a hallgató közönség  soraiban...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése