2009. március 5., csütörtök

Landolas a masik oldalon

Osszesegeben mintegy 20 ora utazas utan egy negykereku gurulos boronddel egy nagy hatizsakkal es meg ket taskaval kitett a buenos airesi repterrol kozvetlen cimekhez szallito legkodnis kisbusz az Insgenar irodajanak epulete elott, ahol elso pillanatra sehol sem lattam egy feliratot, vagy egy csengot es 30 masodperc alatt lejatszodott bennem, hogy a vilag masik felen vagyok azt sem tudom hol, kb 45 kilonyi csomaggal es nem var senki:( De csak meg 30 masodpercet kellett varnom es mar jott is ertem ki az epuletbol egy kedves csokoladera lesult, mosolygos neni, Dolores(kesobbi neven Chichita) aki bal oldalrol adott egy puszit, amit kesobb minden koru es nemu ember is ad ha talalkoznak veled, es szigoruan csak egyet es csak a bal oldalra.

Az utazas maga nagyon kellemesen telt a British Airways jovoltabol, ami egyben a legolcsobb megoldas is volt idejonni, igy Budapest-London-Buenos Aires vonalon, egy Sao Paolo-i kiterovel, egy nagyobb turbulenciaval, horvat es francia utazotarsakkal, az ijeszto ocean feletti reszt sikerult is teljesen ataludnom.az erkezes utan a hataror fiu kedvesen mosolygott a magyar utlevelem lattan, szintugy a penzvalto, ezert mar ugy ereztem hogy szeretem Argentinat:)

a kisbuszba valo atszallas is problemamentes volt, elso remego mondataim spanyolul, amit szaszor elismeteltem a repulon, de sikeresen elo is adtam oket, es nagyon segitokeszen lassan es tagoltan valaszoltak, igy megintcsak melegseg toltotte el a szivem, hogy itt szertenek. Amikor a sofor pedig kiabalta, hogy "Kazzse Tukuman"(Tucuman utca) mar tudtam h ezzel engem hiv a beszallasra, sot mar annyira felbatorodtam h azt is megkerdeztem mikor erunk oda.(meg is ertettem a valaszt).

Az utazas felettebb kellemes volt 2 felvalta siro 10 honapos koruli kisbekatol eltekintve, mindenhol legelok, es termofoldek, lapos,lapos, estanciak(kb uradalom szepen magyarul) fele vezeto nagy fakkal szegelyezett bevezeto utak, mokas regi nagy szeles amerikai autok es sok sok kamion.

Megerkezesemkor a szervezet vezetoje Susana fogadott es meg vagy 5 masik no, mind a szervezet dolgozoi, nagyon kedvesek es egyiknek sem emlekszem a nevere, de remelhetoleg ez idovel sikerul majd. Az Insgenar egy szep centrumkozeli kornyeken egy 5 NGObol allo konglomeratum egyikekent berli az epuletet, csodaszep terasszal ellatva, es mar megerkezesemkor tisztaztuk a helyem, es a varhato feladataim. Kozos megegyeezes alapjan az elso 3 honapban a titkarnonek fogok segiteni, amik sikerul a nyelvet(kasztezzsano a helyi beceneve a spanyolnak) teljesen magameva tennem, illetve megismernem a szervezetet kivulrol belulrol.A fenti titkarno Chichita, aki nagyon cuki, bar az o spanyolja egyike a legkevesbe erthetobbeknek.Jo edzesben leszek.

A munkaoraim delutan 1tol 6ig lesznek, mert ez az iroda nyitvatartasi ideje, es ekor van ott Chichita, aki az egyetlen allando alkalmazott(ugye ismeros:) es a tobbiek vagy felig vagy alkalmamnkent vagy egyaltalan nem kapnak fizetest.A szervezet maga meglehetosen csaladi vallalkozasnak is tunik, mert susana a fonok, mint utobb kiderul Emiliano, a mentorom anyukaja:)Es van meg egy no aki ugyenezen vezeteknevvel rendelkezik.

Az iroda szep, kicsi de kellemes, es ablak melett kaptam asztalt, igy kozvetlenul elvezhetem a parat, a tropusi esoket, es a napsutest is.A megveszelo asztalon elsore eszrevettem a mate keszletet, amit valoban olyn kozossegi tevekenysegkent iszik boldog boldogtalan ahjogy azt a turista konyvek leirjak.(en is megkostoltam mar, nagyon keseru).A masodik napon levo megbeszeleshez mar in is hozzajarultam egy csomag pilota kekkszel ami nagyon izlett mindenkinek.

A vendeglatoim amig lakast talalunk Susana es a ferje Pichon, nagyon nagyon rendesek es baratsagosak, egyutt eszunk iszunk es turelemmel kivarjak mindig ahogy nagy kinszenvedve osszerakok egy egy spanyol mondatot.En egeszen jol ertem oket, bar szemelyfuggo, erdkes h a ferfiak altalaban jobban s-eznke meg zs-nek a szavakban mint a nok.altalaban az argentinok nem beszelnek tisztan, sokszor kihagynak hangokat a szavakbol ami megneheziti az ertest, de a kreativ gondolkodas soakt segit:)Az elso kerdesek felem most is mint mindenhol az "atkosrol" szolnak, bar itt is mint mindenhol a debreceni egyetem homlokzatarol leszerelet szep piros csillag miatti gyermekkori banatomon kivul nem nagyon tudok nekik meselni az altalam megelt szocializmus 4 evnyi tapasztalatarol. Emellett a szokasos Terro Hazat tudom meg elmeselni, majd megkerdezik h mit tudok Latin Amerikarol, akkor elmeselem a focistakat, meg Che Guevarat(aki egyebekent ebben a varosban szuletett) meg Peront Evitaval, es mar nagyon elegedettek.Erdekes h a turistakonyv szerint nem szeretnek az itteni diktatorikus idoszakorol bezelni ezzel szemben az leso ebednek elmeseltek nekem h mik voltak, es kesob is elojott mert a varos tele van "Nunca Mas(soha tobbe)" feliratokkal a hazfalakon, jardakon.

A lakaskereses meg folyamatban van, remelhetoleg olyan 200 euroert sikerul majd szobat furdovel talalni, a lehetoseg meg nem tisztak szamomra, de az biztos h egy szoba sokkal olcsobb mint egy egesz lakas, es nagyobb esellyel is van felszerelve.Egyet mar sikeruylt megtekinteni, a haz a folyohoz nagyon kozel, csodaszep tropusi novenyekkel befuttatott, de a szoba bar nagy volt de budi es nem volt feny benne, igy kiejtettuk egybol(egyebkent emiliano ammentorom jon velem mindenhova es segit nagyon). Ma megnezunk meg ket szobat az egyik ugyanebben a hazban lesz, igy remenykedem h ma talalunk valamit. A folyopart bar nagyon szep, de kisse messze van a kozponttol, es egyelore nem tunnek tul bizalomgerjesztonek a varosreszek amiken at kell vagni a kozpontig, es nincs is kozel.Ezzel szmebe a buszok, amiket itt collectivo-nak hivnak, olcsok (kb 15º Ft egy jegy), es ejjel-nappal mennek, valamint lehet biciklizni(amit egyelore meg nem kockaztatnek meg, latvan h itt ugy tunik mintha a piros jelzesre lehetne atkelni a zebran,ami nincs, es a zoldre meg allva maradni:))

Vegul az idojarasrol....itt most nyar vege van, ami kb 30 fokot jelent, a levego nagyon paras, de azert elviselheto, sokat esik az eso, amikor megerkeztem estetol masnap reggelig esett, es azt gondoltam mire felkelek az utca heyen egy folyo lesz, de megsem, viszont ennek koszonhetoen minden nagyon nagyon zold, es sok sok palmafa van!

1 megjegyzés:

  1. hajrá, hajrá, előre:) nagyon örülök, hogy minden ilyen jól kezdödik, és remélem igy is lesz a továbbiakban! mate-t majd megszokod (más választás nem lévén:), egyébként sokan isszák cukorral, nyugodtan kérj, ha keserűnek találod! -bogi

    VálaszTörlés